Jak použít zvedák (hever) na auta

Zvednutí auta na zvedáku je jednoduchý úkon, stačí jen vědět, kde auto přesně podepřít.

Určitě se mnozí nad tématem správného použití zvedáku jen pousmějete. Přiznejte si však, už jste někdy zkoušeli zvednout vlastní auto? Někdo má tu smůlu, že opravuje defekt každý týden, na druhé straně však dokáže použít zvedák třeba o půlnoci a vše zvládá levou zadní. Mezi námi jsou však i řidiči, kteří pořádně ani netuší, jak ta záhadná věc u rezervního kola funguje. Buď se s defektem dosud nesetkali, nebo si s jeho opravou nešpiní ruce a vždy k tomu potřebují asistenční službu. Nikdy však není na škodu vědět, jak zvedák použít.

Problém nastává při zjišťování, kde pod auto zvedák opřít. Starší auta měli pod prahem díru, do které jste strčili nástavec zvedáku a auto jednoduše zvedli. Jednoduché a jasné. Co však s autem, které na prahu žádné díry nemá?

Každé moderní auto má pro tento účel na přesně definovaných místech práh zpevněný a přizpůsobený pro bezpečné ukotvení zvedáku. Abyste se nemuseli při hledání tohoto místa ohýbat pod auto, na prahu (z vnější strany nebo po otevření dveří) je konkrétní místo vždy označeno. Nejčastěji šipkou nebo podobným symbolem, pod který můžete zvedák bezpečně opřít. Stačí pár centimetrů mimo a místo zvedání auta se dočkáte nemilého deformování prahu. Než se vzpamatujete, v autě budete mít díru.

Pokud nemůžete dané označení najít, určitě bude označeno v manuálu k autu. Vždy je však dobré o tomto místě vědět dopředu. Může se stát, že manuál zůstane doma a vy se budete muset spolehnout jen na své schopnosti. Nikdy neuškodí si zvedání auta natrénovat. Jak se říká, těžko na cvičišti, lehko na bojišti.

Vždy používejte originální zvedák, který dodává výrobce k vozidlu. Jeho dosedací plocha je uzpůsobena tvaru prahu ze spodní strany, takže podepření bude bezpečné a nehrozí vyklouznutí zvedáku a následný pád auta zpět na asfalt. Důležitá je i jeho nosnost, která je přizpůsobená vašemu autu.

comments powered by Disqus

Podobné články


Omezení rychlosti na silnicích nevede ke snížení nehodovosti

Dva roky probíhající dánský výzkum o vlivu rychlosti jízdy na počet dopravních nehod má šokující výsledek....
více…

Jízda v zimě - nebezpečí černého ledu

Ačkoli se vám to nebude zdát, černý led existuje od té doby, kdy se začalo jezdit po asfaltových silnicích. Přesto...
více…

Diagnostika závad na vozidle, které poznáte podle zvuku

Co to klepe? Co to bouchá? Co to hučí? Podobné otázky nejednou zaznívají z úst našich motoristů. Mnozí si za...
více…

Koupě ojetého automobilu

Uvažujete nad koupí automobilu z autobazaru, či z druhé ruky? Nabízíme vám pár pravidel, abyste nekoupili navenek...
více…

Je lepší autopůjčovna než vlastní vůz?

Dobře víte, že auto vám udělá celkem zásadní díru do rozpočtu. Proto ho taky nemáte, tohle zvládáte i sami. Nebo...
více…

Co dělat když motor nechce naskočit ...

A co teď? Hodně záleží na tom jak staré je vaše auto. Dnešní vozidla s katalyzátorem vyžadují...
více…

Jakou životnost má airbag

Má vaše auto více než 15 let? Pokud ano a má stále původní airbagy, za jejich správnou činnost už nikdo ruku do...
více…

Jak správně sedět za volantem?

Pozice za volantem je důležitá pro pohodlnou jízdu, ale je třeba si uvědomit i bezpečnostní aspekt. Pro některé je...
více…

Jak převážet zvířata

Zásady bezpečné přepravy našich miláčků ... Cestují s námi a až na pár výjimek, automobilky jejich...
více…

Kam s lyžemi v autě?

Znáte při balení něco nepraktičtějšího než lyže? Pokud milujete omamný pocit rychlosti na bílých vločkách,...
více…