Chlazení pneumatik by mohlo zvýšit bezpečnost jízdy

V autě je mnoho věcí, které se zahřívají. A třeba je chladit. A není to jen samotný motor, interiér či řídící elektronika. Zahřívají se i pneumatiky. Jednak třením o povrch a jednak slunečním zářením. Přílišné přehřátí může vést k negativním jevům. Například vyššímu tlaku, což znamená menší styčnou plochu s vozovkou, nebo k měknutí směsi, která pak nedokáže zajistit potřebnou stabilitu. Mercedes-Benz tvrdí, že ví, jak na to.

pneumatiky, bezpečnost, jízda, auto

Chlazení dezénu pneumatik vodou

Mercedes- Benz přichází s poměrně triviálním nápadem. Chlazením dezénu vodou. Nečekejte opravdu nic sofistikovaného, cosi jako nemrznoucí směs kolující v kanálcích umístěných ve struktuře pláště. Mercedes-Benz si systém představuje jako jednoduchý rozprašovač pod blatníky. Ten by přehřátou pneumatiku zvlhčoval. Odpařováním by následně klesla její teplota. Samozřejmě, nešlo by o velké dávky, ale jen přesně stanovené množství, které pomůže zkrotit teplotu v požadované normě, aniž by byla pneumatika zbytečně mokrá a zhoršovala jízdní vlastnosti. Vodu přitom hodlá zachycovat do nádržky z deště. Jednoduše ji kanálky ze střechy či z oblasti stěračů odvede tam, kde je třeba. To znamená, že nádržku byste nemuseli ani dolévat.

Další výhoda

Druhou výhodou má být čištění pneumatik od sněhu a ledu. V takovém případě by však musela být nádrž vyhřívána tak, aby voda nezamrzla, případně plněná nemrznoucí směsí. Následně by se její teplota zvýšila ve vyhřívaných tryskách natolik, aby dokázala rozmrazit sníh. Pneumatiky by tak neměly ucpaný dezén a zajistily by lepší přilnavost. Zda se však automobilka rozhodne nasadit tento systém do sériové výroby, Mercedes-Benz neprozradil. Nicméně přeběžné testy ukázaly, že by chlazení pneumatik mohlo přispět k vyšší bezpečnosti. A to v létě i v zimě. 

comments powered by Disqus

Podobné články


Současný super hit – kamery do auta!

Stále častěji jsou auta vybavována palubními kamerami, a to z mnoha důvodů. Jedním z nich je možnost zachytit na...
více…

Auto na prodej a koupě bez komplikací

Koupit ojeté auto? Mnozí by do takového obchodu nešli a raději si koupí nové a bez starostí. Ale ne všichni na nové...
více…

Letecky a levně? Ušetřete na ceně letenky!

Letadlem na dovolenou, to dá vždy zabrat. Většina z nás nelétá pravidelně, navíc ceny letenek nejsou zrovna...
více…

Spotřeba pohonných hmot zapsaná v technickém průkazu? Nedosažitelná realita!

Výrobci automobilů vyvíjejí na Brusel tvrdý tlak, aby se nová, reálnější metodika měření spotřeby WLTP odsunula z...
více…

Úspora pohonných hmot za cenu bezpečnosti, to je non-stop systém!

Start-stop systémy, které během stání vypínají motory, mohou být nejen pořádně otravné, ale dokonce také...
více…

Žebříček aut, která mají nejvíce stáčené kilometry

Žebříčku "omlazovací kúry" pomocí stáčení počtu najetých kilometrů kraluje Škoda Octavia a za ní Fabia s...
více…

Deset nejnebezpečnějších silnic na světě

Pro některé řidiče je každá cesta nebezpečná. Ale to není prostředím, nýbrž jejich způsobem jízdy. O tom však...
více…

Kdy je třeba vyměnit chladicí kapalinu, brzdovou kapalinu a vzduchové filtry?

Chladicí kapalina pro automobily je nemrznoucí směs, která má několik úkolů. Nejdůležitější je odvádění tepla z...
více…

Rezervní kolo - ohrožený druh

Pokrok nám často přináší věci, které kvalitu našeho života spíše snižují, než zlepšují. Příkladem může...
více…

Omezení rychlosti na silnicích nevede ke snížení nehodovosti

Dva roky probíhající dánský výzkum o vlivu rychlosti jízdy na počet dopravních nehod má šokující výsledek....
více…