5 hlavních důvodů, proč musí každá firma myslet na BOZP

Všichni to známe ze školy, kde nám učitelé na začátku každého školního roku opakovali pravidla BOZP a PO. V práci by to mělo dál pokračovat, protože je to stále velmi důležité. Možná ještě důležitější, a to hlavně na stavbách nebo u rizikového povolání. Hodně firem to zanedbává, ale pravdou je, že je to vaší povinností. Proč to neopomíjet? A co vůbec tyto zkratky znamenají?

  • BOZP – bezpečnost a ochrana zdraví při práci,
  • PO – požární ochrana.

 

Žádné pokuty

Zákon, předpisy i normy ukládají firmám, že musí své zaměstnance poučit o bezpečnosti práce. Nejlepší je, když si na to najmete odbornou agenturu. Certifikace podle ISO 14001 zajistí, že se vyhnete problémům a pokutám za nesplnění těchto zákonných podmínek.

Žádná zodpovědnost

Nechcete utrácet peníze za odborně způsobilou osobu, která se o to postará? To je pochopitelné. Tímto způsobem se ale zbavíte starostí a zodpovědnosti, které jsou s tím spojené. Navíc se vyhnete pokutám, které byste jinak brali na sebe. Jakmile všechno zkontroluje agentura, půjde to na její zodpovědnost.

Minimální rizika

Dodržováním pravidel chráníte celou společnost i jednotlivé pracovníky. Aktuální ISO 45001 zajistí, že budou zaměstnanci přesně vědět, co dělat nebo nedělat. Úrazům i zdravotním problémům můžete snadno předejít, když budete trvat na dodržování pravidel.

Minimální problémy s pojišťovnou

Zásadní vliv na vaše podnikání bude mít pracovní úraz zaměstnance. Jakmile nebudete mít podložené dodržení BOZP (a případě PO), budete se s pojišťovnou marně dohadovat o kompenzaci. Při vážném úrazu nebo úmrtí v práci se o to může zajímat také policie a Státní úřad inspekce práce.

Lepší pověst mezi zákazníky

Zodpovědné společnosti, které myslí na zdraví a pohodu svých zaměstnanců, jsou vždy mezi zákazníky oblíbenější. Jakmile získáte certifikát, budete hned známí jako společensky odpovědná firma, což vám hodně pomůže při budování dobré pověsti. A ta je pro úspěšnost firmy naprosto klíčová.

 

Zdroj obrázku: Gorodenkoff / Shutterstock.com

5 důvodů, proč se hodí mít obaly na míru

Snad každému se líbí dostávat dárky. Hezky zabalené v krabicích. A jestliže vám přijde balík poštou, těšíte se na něj o to víc, pokud má hezké balení. Obaly na míru dodávají každému produktu punc jedinečnosti. Je vlastně jedno, jestli máte firmu a něco prodáváte, nebo zda chcete potěšit někoho blízkého dárkem. Podívejme se na 5 důvodů, proč je dobré nechat si udělat obaly na míru.

1.  Každý má rád hezké balení

Jestliže prodáváte nějaké zboží, je pěkné balení značná část úspěchu. Je proto mnoho firem, které na dodávané produkty používají vlastní obaly.

Ostatně statistika hovoří jasně. Přijde-li k vám do obchodu zákazník a uvidí láhev vína, bude jej zajímat spíše cena. V případě, že láhev bude umístěna v hezky zabalené krabici na víno, je mnohem větší pravděpodobnost, že po ní sáhne a koupí ji.

Bude-li tento obal navíc opatřen ještě vaší privátní značkou nebo logem, je to úspěch navíc pro vás. Obal totiž dává identitu vaší značce a může firmě pomoci vyniknout na konkurenčním trhu.

2.  Dárky v originálním balení

Avšak balení s vlastní značkou není samozřejmě jen pro firmy. Nechat si vyrobit na zakázku takové originální balení může úplně každý. Každý dárek, který tak věnujete, získá najednou exkluzivní punc výjimečnosti.

A je jedno, jestli půjde o osobitou krabici na láhev vína nebo o dárkové krabičky, kartonové obálky nebo třeba velkou krabici s víkem. Tu můžete využít například jako netradiční balení pro dětské hračky. Krabice a obaly mohou mít vlastní vzory, barvy i motivy.

3.  Obal chrání věci uvnitř

U obalu je třeba zaměřit se i na funkčnost. Například budete-li posílat cokoliv poštou, je vhodné mít věci zabalené v poštovní krabici. Je pak mnohem menší pravděpodobnost, že by obsah došel k nějaké úhoně. Navíc balení bude i celkově lépe vypadat. Obal je následně možné použít i pro skladování nebo pro další přepravu.

Při výběru obalu byste měli brát v potaz rozhodně i materiál, ze kterého je vyroben. Nejčastěji se vyrábějí papírové, lepenkové nebo kartonové krabice. Tedy v případě, že budete posílat někomu například keramický hrnek, je nutné volit raději pevnou kartonovou krabici. V papírové by se s největší pravděpodobností rozbil. Navíc většina zakázkových obalů se dnes už vyrábí z ekologických materiálů, které pomáhají snižovat množství odpadu a jsou pochopitelně snadno recyklovatelné.

4.  Balení jako forma reklamy

Přizpůsobené obaly jsou vhodné rovněž pro firmy, které zasílají zákazníkům nějaké své zboží. Originálně vypadající krabice s logem zanechá rozhodně lepší dojem než například znovu použitý a nevzhledně vypadající obal.

A vzhledem k tomu, že málokterý zákazník krabici ihned vyhodí, může obal s vaším logem dále propagovat vaši značku. Postačí jen, když váš zákazník pošle v této krabici cokoliv dál. Pokud obal zaujme a bude hezky vypadat, mohou si vás díky tomu najít i další zákazníci.

5.  Obal na míru pomůže zvýšit prodej

Abyste mohli propagovat svoji vlastní značku, musíte vynaložit velké úsilí na reklamu. A nemalé peníze. U obalů to rozhodně neplatí. Stojí jen pár korun, budete mít jedinečný obalový materiál a zákazník si vás snadno zapamatuje.

Chce to však dokonalý nápad na potisk, případně hodně zajímavé logo vhodně na krabici umístěné. Krabice může být vyrobena i v jakémkoliv designu, stylu, tvaru nebo velikosti. Je to jednoduchý a účinný marketingový nástroj. S minimálními náklady.

 

Zdroj obrázku: mdbildes / Shutterstock.com

Levné teplo pro firmy? Lze to!

Garantovaný způsob, jak ve firmě dosáhnout nízkých nákladů na teplo, teplou vodu či chlad představují průmyslová tepelná čerpadla. Ta dnes již běžně najdete u podnikatelských budov o velikosti lodního kontejneru či strategických objektů, jako jsou např. letiště, nemocnice, školy, armádní objekty apod.

 

Zdroj obrázku: NewSaetiew / stock.adobe.com

Více než 25 let praxe mají se snižováním nákladů na teplo, teplou vodu či chlad pracovníci společnosti GT Energy s.r.o., jež v České republice a na Slovensku instalovali více než 30 000 tepelných čerpadel, jež ročně šetří více než 1 300 000 GJ tepla.

V nabídce této společnosti najdete tepelná čerpadla značek IVT, ECOFOREST, HELIOTERM, OLION, YANMAR, viz tepelná čerpadla pro firmy.

Ušetřit za energie můžete bez ohledu na obor podnikání či typ provozované budovy. Díky GT ENERGY se z úspor těší obchodní centra, výrobní firmy, provozovatelé showroomů, firmy zpracovávající či skladující potraviny, hotely, penziony, sportoviště, kulturní objekty, technologické firmy provozující vlastní serverovny apod.

Kromě snížených nákladů na energie, tepelná čerpadla podnikatelům nabízí:

  • Stabilní dodávky tepla či teplé vody, bez ohledu na aktuální povětrnostní situaci či geopolitickou situaci, případně dostupnost tradičních energetických komodit.
  • Stabilně nízké náklady na teplo, díky kterým podnikatelé mohou snáze plánovat své finance.
  • Absence potřeby skladovat palivo, případně závislosti na dodávkách tepla či teplé vody dálkovým způsobem.
  • S nízkými náklady na energie související vyšší konkurenceschopnost na trhu, případně také možnost oslovit tu část zákazníků, která je citlivá na ohleduplnost firem k životnímu prostředí.

Oslovte ještě dnes společnosti GT Energy s.r.o. s žádostí o návrh úspor na energiích pomocí tepelných čerpadel, kontakty najdete na stránce https://www.gt-energy.cz/cz/kontakt.

Zdroj obrázku: NewSaetiew / stock.adobe.com

Jak zdárně podnikat? 5 kroků k úspěchu

Váháte, zda se dát na podnikatelskou dráhu a osamostatnit se? Jestliže máte originální nápad, který zalepí díru na trhu, neváhejte – za pokus (skoro) nic nedáte.

podnikání, jak založit živnost, práce
Zdroj obrázku: Rawpixel.com / Shutterstock.com

1.    Vypilujte svůj nápad

Samotná idea nestačí, je potřeba vypilovat celý byznys plán. Prokonzultujte svůj nápad se zkušenějšími podnikateli, nebojte se zeptat ani konkurence. Nasbírejte co nejvíce informací, abyste věděli, s čím můžete počítat a s jakými potenciálními problémy se v oboru můžete setkat.

2.    Založit živnost, nebo firmu?

Živnost se vyplatí spíše menším podnikatelům, kteří neplánují nikoho zaměstnávat. Živnostenský list si zřídíte velmi snadno. Oproti tomu založení firmy (společnost s ručením omezeným) je z byrokratického pohledu poněkud složitější operací, nese s sebou ovšem výhody v podobě možnosti vícero společníků a ručení jen částí kapitálu.

3.    Naučte se fakturovat

Pro nováčky ve světě podnikání může být fakturování velkým strašákem. Nemusíte se ale ničeho bát. Existují portály a aplikace, ve kterých stačí vyplnit nacionále, a tím se automaticky vygeneruje vzorová faktura. Pak už jen vyplníte údaje objednatele a částku, kterou jste si u něj vydělali.

TIP: Aby se vám dohromady nepletly finance určené k běžnému životu s těmi na podnikání, založte si přídavný bankovní účet, díky kterému získáte lepší přehled o svých výdělcích a nákladech.

4.    Sežeňte spolehlivého/spolehlivou účetní/ho

Jako živnostník máte možnost platit zálohy (na zdravotní a sociální pojištění) v rámci tzv. paušální daně, která zároveň zahrnuje i daň z příjmů – tím se zbavíte každoročního únorového stresu ohledně vyplňování daňového přiznání. V případě, že paušální daň nevyužíváte nebo jste si založili s. r. o., rozhodně si najměte šikovného/šikovnou účetní/ho, který/která vám každý rok přiznání připraví nebo například vypočítá mzdy zaměstnancům.

5.    Neusněte na vavřínech

Jestliže se vám vaše firma rozjede, nezapomeňte přemýšlet nad dalšími vychytávkami, které váš byznys posunou dopředu. V dravých podnikatelských vodách se nevyplatí usnout na vavřínech, leckterá ryba vás totiž může přeplavat a vyšoupnout vás z prvního, žraločího místa.

On-page SEO a Off-page SEO pod drobnohledem

Vlastnit kvalitní web bezesporu nestačí. Musí se dostat na oči veřejnosti, získat si své publikum. To není zrovna dvakrát jednoduché, jelikož konkurenční prostředí je na internetu neskutečně velké. Internetové stránky se musí hlavně dostat do povědomí vyhledávačů. Mezi ty nejznámější se řadí zejména Seznam a Google. Faktorů pro vyhledávání je spousta. My se nicméně zaměříme na On-page a Off-Page SEO. Jinými slovy, budeme se zabývat tím, jak připravit web, aby byl ve vyhledávačích ze SEO hlediska efektivní. 

e-shop, marketing, marketingová agentura, webové stránky, podnikání
Zdroj obrázku: Wright Studio / Shutterstock.com

On-page SEO jako základ 

Jako majitel webových stránek hledáte hlavně jejich zlepšení z pohledu samotných vyhledávačů. On-page SEO faktorů najdeme spousty. Jakousi klasiku představuje zejména zrychlení načítání webů. Pomalé weby nejsou úspěšné. Jednat se přitom může jak o e-shopy, tak i online magazíny nebo jakékoli jiné webové služby. Digitální marketing musí být zkrátka tak propracovaný, že stránky pojedou velmi rychle. Musí mít také logickou strukturu a správné popisky včetně nadpisů. Zapomenout nelze ani na optimalizované obrázky. Neoptimalizované zpravidla web neskutečně zpomalí.    

Off-page SEO zlepší přirozeně vyhledávání

O Off-page faktorů se nejčastěji skloňuje zvýšení návštěvnosti webů. Díky těmto faktorům si k webu najde cestu větší množství uživatelů. Důležité je zejména budování zpětných odkazů. Portfolio by mělo být maximálně bohaté a odkazy vést na nějaké autoritativní weby. Určitě je třeba dát pozor na to, aby účinky optimalizace byly maximálně dlouhodobé. Chcete-li mít jistotu, měla by se o vaše stránky starat profesionální marketingová agentura. Ta je schopna řešit také sociální sítě a mnohé jiné záležitosti, které se týkají návštěvnosti webu. Její stagnace nebo snižování je bezesporu známkou toho, že se s webem děje něco, co nemá.

Proč podnikat ve finančnictví?

Zdá se až neuvěřitelné, jak velké procento světové populace, je dnes nespokojené se svým současným zaměstnáním. Není se vlastně čemu divit, protože zaměstnání jako takové příliš benefitů nepřináší. Mnohem příjemnějším způsobem obživy je podnikání. Nicméně se většina lidí, která si toto uvědomí, postaví před složitou otázku – podnikání v jaké oblasti?

Proč podnikat ve finančnictví?

Na to, abyste rozjeli vlastní byznys úplně od píky, zřejmě nemáte dost zkušeností a znalostí. Ale jsou i jiné možnosti, jak se do nové životní etapy vrhnout na plno. Napadlo vás někdy začít podnikat jako finanční poradce? Pokud ne, v tomto článku se dozvíte, jaké výhody tím získáte a proč se tento obor jeví jako nejlepší. Zajímá vás více? V tom případě rozhodně nikam neodcházejte a směle pokračujte ve čtení k následujícím řádkům.

V čem je finanční poradenství výhodné?

  • nikdy nebudete mít nouzi o klienty, finance se budou řešit vždycky

  • díky broker poolu se budete moci propracovat k naprosté nezávislosti

  • budete mít konečně pocit, že vaše práce je opravdu důležitá

  • vyděláte si mnohem více než jako zaměstnanec nějaké společnosti

Lidé mají několik základních potřeb, u nichž si můžete být naprosto jisti, že nikdy nebudou méně důležité než dnes. Za zmínku stojí například potřeba jíst, pít, bydlet a pak také samozřejmě potřeba řešit své finance. Máte jistotu, že vaše podnikání nebude mít nikdy nouzi o klienty, protože do dospělého věku dorůstají každý den noví a noví lidé a novými a novými problémy, které bude potřeba řešit.

Snem většiny z nás je bezesporu získat nad svým životem absolutní kontrolu, která přináší důležitou míru svobody. Toho se vám samozřejmě při zaměstnání pod někým nepodaří dosáhnout. Vyzkoušejte broker pool, který nabízí každému z vás vplout do světa financí a začít podnikat na vlastní pěst. Vaše výdělky budou podmíněny pouze kvalitní prací a můžete si nastavit, v jakém časovém rozmezí chcete pracovat. Žádná svobodnější cesta v dnešní době není.

Práce, na níž opravdu záleží

Mnoho lidí v zaměstnání absolutně vyhoří, protože jednoduše nemají pocit, že to, na čem pracují, není vůbec důležité. To se vám ve světě financí nemůže stát, jelikož ovlivňujete lidské životy a na vás je závislá jejich kvalita, pokud práci vykonáváte dobře. Konečně můžete mít pocit, že se věnujete něčemu, co má opravdu smysl a co dokáže něco změnit.

V neposlední řadě se nemůžeme nezmínit také velice štědrých finančních odměnách, které na vás v systému broker pool čekají. Pokud budete skutečně šikovnými poradci, můžete se zajistit na zbytek svého života mnohem dříve, než by vás původně napadlo. A právě to by mělo být zásadní motivací, proč se ve finančnictví chtít uplatnit.

Doufáme, že vám tento článek poskytl mnoho cenných poznatků, které posléze zužitkujete i v praxi. Jestli ano, budeme za to nesmírně rádi.

Jak přijít snadno a rychle k firmě?

Česká republika ještě stále patří mezi země s velmi vysokou byrokratickou zátěží. Začínající podnikatelé mají start podnikání o to těžší, že tyto formality absolvují poprvé. My vám poradíme, jak si cestu k nové firmě usnadnit.

Jak přijít snadno a rychle k firmě?

Zakládání společnosti svépomocí trvá dlouho

Chtěli byste začít podnikat, ale stále vás odrazuje proces založení společnosti? Ano, trvá to dlouho a výsledek v podobě zápisu do obchodního rejstříku je přinejmenším nejistý. Kdo nemá se zakládáním společnosti předchozí zkušenosti, velmi jednoduše udělá chybu ve vyplňování formulářů nebo v dokumentech. V takovém případě vám úřady žádosti vrátí, vás čeká nezbytná oprava a celý proces se prodlouží. Nová firma je v nedohlednu.

 

Vdechněte život ready made firmě

Láká vás možnost přijít už k hotovému, ale nemáte o ready made společnostech příliš informací? Je to velmi jednoduché, naprosto legální a časově velice výhodné. Pořiďte si firmu na prodej, která již existuje a pouze čeká na nového majitele. Tyto společnosti byly založené za účelem dalšího prodeje. Jsou tedy zapsané v obchodním rejstříku, ale zároveň mají takříkajíc čistý štít. Pokud tedy takovou firmu koupíte, nebude mít žádné pohledávky ani žádné závazky. Je pouze připravena, abyste jí vdechli život a začali s ní podnikat.

 

S firmou na prodej nemusíte řešit sídlo

Časová úspora ale není tím jediným důvodem, proč se vám nákup firmy vyplatí. Je to i fakt, že nemusíte vůbec skládat základní kapitál. Ten mají firmy na prodej plně splacený. Liší se pouze jeho výše, kterou můžete zohlednit při výběru. Za společnost jednáte za 24 hodin, takže místo měsíce čekání a jednání s úřady začnete podnikat hned druhý den. Ke společnosti získáte i sídlo na prestižní adrese v Praze, Brně nebo Ostravě. K sídlu se pojí celá řada výhod. Stanete se rezidenty a tím pádem máte vyřešené parkování nebo spádovost svého dítěte do místní školky či školy.

 

K nové společnosti máte k dispozici virtuální kancelář

K nové společnosti máte k dispozici virtuální kancelář

Možná vás napadlo, že firmy na prodej už mají svoje jména. Je to tak, ale na vaše přání je možné firmu přejmenovat, stejně jako dostanete možnost upravit počet jednatelů. S novou společností a sídlem můžete využívat i tzv. virtuální kancelář. Pokud potřebujete kamennou kancelář jen jednou za čas, přijde vám tento benefit vhod. Získáte totiž možnost zarezervovat si reprezentativní prostory, které můžete využít na nárazové schůzky nebo školení.

Deset rad pro budoucí úspěšné podnikatele

Samostatně podnikat je činorodá, pružná, ale také zejména hodně náročná cesta, jak se stát vlastním šéfem a naplánovat si svou budoucnost. Je to o vytváření života, stejně jako vydělávání životně nutných prostředků pro svou existenci. Vyžaduje odvahu, odhodlání a prozíravost při rozhodování stát se podnikatelem. Budete muset opustit relativně bezpečný svět zaměstnance, kde mzda chodila pravidelně na účet a člověk se již nemusel o nic starat. Vše má své pro a proti. A vy jste si zvolili sice nelehkou, ale hodně zajímavou cestu, která vám může přinést hodně pozitivního, ale také vás může zničit.

úspěch, podnikání, lidé, práce, finance

Neexistuje univerzální návod, ale...

Jak zjistit, zda dokážete být úspěšným podnikatelem? Přestože neexistuje univerzální recept na úspěch, studie ukázaly, že všichni úspěšní podnikatelé sdílejí následujících deset vlastností. Otestujte se, zda máte alespoň některé z nich!

1. Vše je o myšlení

K dosažení úspěchu, který chcete dosáhnout, musíte mít velké sny. Každý úspěšný příběh začíná nějakými sny. Jsou to sny o vás - ať chcete v budoucnu být někdo bohatý, slavný, či spokojený. Musíte mít jasnou představu o tom, co chcete dosáhnout. Ale nesmí to zůstat jen při samotném snění. Měli byste si aktivně představit svůj úspěch v mysli, přímo ho pocítit, dotknout se ho a cítit, jak ho máte na dosah. Přehrávejte si tento obraz při každé příležitosti. Jaký je to pocit, když se váš současný příjem ztrojnásobí? Jak se změní váš život? Jak bude vypadat váš byznys, když dosáhnete hranici milionáře? Úspěšní podnikatelé zastávají přístup otevřenosti a víry, že můžete mít vše, co chcete, pokud si to dokážete jednoduše představit jako první krok na cestě k získání dané věci. Všichni manažerští guru nás učí, jakou moc má vizualizace - vidět sami sebe jak dosahujete na svůj cíl. Chcete-li být úspěšným spisovatelem, představte si, jak podepisujete knihy pro dav lidí, který se shromáždil, aby získal váš autogram. Pokud chcete být bohatý, vybavte si v mysli obrázek sebe sama v luxusním prostředí s tučným bankovním účtem. A nezapomeňte - proces představování si úspěchu by pro vás měl být konstantní aktivitou! Musíte si myslet, že jste úspěšní (nebo jednou budete) každé ráno po probuzení. Tajemství, jak si neustále připomínat úspěch, je jednoduché: když kráčíte po schodech, opakujte si svůj cíl s každým krokem. Tedy pokud chcete více peněz, opakujte si slova "budu mít peníze" na každém jednom schůdku. Tato technika posílí vaše cíle a udrží ji ve vaší mysli vždy čerstvou.

2. Snaha a vášeň

Začínáte podnikat, abyste změnili každou součást vašeho života. K dosažení této změny je třeba vyvinout snahu a vášeň změnit věci, jaké jsou a žít svůj život naplno. Úspěch přijde snadno, pokud milujete to, co děláte. Proč? Protože jsme více neoblomní v naší vytrvalé snaze dosáhnout cílů ve věcech, které nás baví. Pokud nyní svou práci nenávidíte, myslíte si, že v ní někdy uspějete? Ani za milion let! Můžete se lopotit, dřít, získat větší odpovědnost za úkoly, ale nikdy v tom nezažijete velký úspěch. Maximální výkon dosáhnete pouze pokud budete dělat něco, co vás zajímá, nebo něco, na čem vám záleží. Podnikatelé, kteří uspěli, se netrápí faktem, že do svého podniku investují 15 až 18 hodin denně, protože totálně milují to, co dělají. Úspěch v podnikání je celý o trpělivosti a tvrdé práci a dá se dosáhnout pouze pokud jste vášniví a vlastně úplní blázni do svých aktivit a úkolů.

3. Silné stránky, školení a trénink

Přiznejte si to; nemůžete být všechno pro všechny. Každý z nás má své silné i slabé stránky. Pokud chcete být efektivní, musíte identifikovat své přednosti a zaměřit se na ně. Větší úspěch dosáhnete, pokud budete schopni soustředit své snahy do oblastí, ve kterých to víte nejlépe. Například v podnikání, pokud víte, že máte dobré marketingové instinkty, využijte tuto výhodu a plně ji využijte. Hledejte pomoc v oblastech, v nichž jste slabí, například v účetnictví. Abyste převedly  slabosti na silné stránky, zvažte absolvování školení či tréninků.

4. Rizika a sláva

Ayn Randová ve svém románu The Fountainhead napsala: "Není v povaze člověka - ani v povaze žádné jiné žijící entity, začít s tím, že se vzdá." Jako podnikatel musíte naplno věřit ve své cíle a v to, že je dokážete naplnit. Myslete na to, že to, co děláte, přispěje ke zlepšení vašeho okolí a především vašeho já. Měli byste mít silnou víru ve vaše myšlenky, schopnosti a v sebe celkově. Musíte přemýšlet mimo stínů pochybností, že máte schopnost rozpoznat a naplnit je. Čím více rozvinete víru ve své schopnosti, tím rychleji své cíle dosáhnete. Samozřejmě by měla být vaše důvěra vyvážená s vypočítanými riziky, které je třeba přijmout k dosažení vyššího příjmu. Úspěšní podnikatelé jsou ti, kteří dokážou analyzovat a minimalizovat rizika v honbě za profitem. Jak zvyknou říkat: "žádná rizika, žádná sláva".

5. Plánování

Máte vizi i dostatek víry v sebe, že je dokážete naplnit? Ale víte, jak se k nim propracovat? K dosažení vize potřebujete mít konkrétní cíle, které poskytnou odrazový můstek k vašim konečným vizím. Své cíle si napište; pokud tak neuděláte, stanou se z nich jen nehmotné fantazie. Musíte plánovat každý jeden den v takové podobě, aby každá činnost přispívala k dosažení vašich vizí. Intenzivní orientace na cíl je charakteristická pro každého úspěšného podnikatele. Mají svou vizi a vědí, jak se k ní propracovat. vaše schopnost stanovit si cíle a vytvořit plány na jejich uskutečnění je dovednost velmi potřebná na úspěch. Plánujte, plánujte a plánujte - protože jinak je selhání zaručeno.

6. Tvrdá práce - základ úspěchu

Každý úspěšný podnikatel pracuje tvrdě. Nikdo nedosáhne svých cílů jen tím, že sedí a zírá na stěnu každý den. Spisovatel Brian Tracy to interpretuje takto: "Pracujete denně 8 hodin, abyste přežili; vše nad 8 hodin denně je kvůli úspěchu. "Zeptejte se kteréhokoli byznysmena a ten vám okamžitě řekne, že musel na začátku své podnikatelské kariéry pracovat více než 60 hodin týdně. Buďte připraveni dát sbohem posezením u piva po práci, nebo pravidelným víkendovým výletům. Pokud jste v počáteční fázi, musíte dýchat, jíst a pít jako váš podnik, dokud nebude schopen stát na vlastních. Tvrdá práce bude snadná, pokud budete mít vizi, jasné cíle a budete oddaní tomu, co děláte.

7. Vyhledávejte pomoc a pomáhejte

V podnikání jste posuzování podle společnosti, kterou máte - od manažerského týmu, přes představenstvo, až po strategické partnery. Firmy potřebují stálou pomoc, tím více malé firmy. Možná ta slečna, kterou jste potkali na mítinku obchodních sdružení vám může pomoci zajistit financování, nebo ten pán na konferenci může poradit s managementem. Je důležité formovat spojenectví s lidmi, kteří mohou vám mohou pomoci a kterým naopak zase můžete pomoci vy. Chcete-li uspět v podnikání, musíte mít dobré vyjednávací schopnosti a vždy dávat pozor na možnost rozšířit své kontakty.

8. Ochota učit se

Nepotřebujete mít titul inženýr nebo doktorát z ekonomie abyste uspěli ve svém podnikání. Faktem je, že existuje mnoho podnikatelů, kteří nedokončili ani středoškolské vzdělání. Studie ukázaly, že většina milionářů má průměrnou inteligenci. Avšak tito lidé dosáhli svůj potenciál při plnění svých osobních a finančních cílů v podnikání, protože byli ochotni učit se. Abyste uspěli, musíte být ochotni ptát se, zajímat se, být zvědaví a otevření novým poznatkům. Tato ochota učit se má o to větší význam v době rychlých změn v technologiích a způsobech podnikání.

9. Vytrvejte a mějte víru

Nikdo netvrdí, že cesta k úspěchu je jednoduchá. Navzdory vašim dobrým úmyslům a tvrdé práci někdy neuspějete. Někteří úspěšní podnikatelé utrpěli ztráty a rezonující porážky, dokonce bankroty, a přece se jim podařilo rychle postavit se na nohy a stát se lídry ve svých oblastech. Vaše odvaha obstát tváří v tvář nepřízni osudu a schopnost odrazit se po dočasném zklamání vám zajistí úspěch. Musíte se naučit sebrat a začít úplně znovu. Vaše vytrvalost je měřítkem víry v sebe sama. Pamatujte si, že pokud vydržíte, nic vás nezastaví.

10. Sebekázeň - klíč k úspěchu

Thomas Huxley kdysi řekl: "Dělejte to, co byste měli dělat, když musíte. Ať se vám to líbí, nebo ne. "Sebekázeň je klíčem k úspěchu. Síla vůle vás donutí zaplatit cenu za úspěch - dělat to, co jiní neradi dělají, udělat něco navíc, bojovat a vyhrát boj se sebou samým.

Jaké mohou být způsoby propagace pro každého?

Stará známá pravda říká, že nejlepší a nejlevnější reklamou je dobré jméno. Co to znamená?

Především to, že zákazníci jsou s prací podnikatele mimořádně spokojeni. Přičemž měřidlo spokojenosti se opírá nejen o kvalitu, cenu, nebo dodržování termínů, ale bere ohled i na míru ochoty, profesionálního přístupu, příjemného vystupování a pod. Celkový výsledný dojem vytváří dobré jméno v myslích lidí, kteří se se svými pozitivními zkušenostmi dělí s rodinou, přáteli, známými, doporučují podnikatele dál a dělají mu tak tu nejlepší reklamu, jakou by mohl získat - založenou na zkušenosti (ne na ohromující grafice, nebo zavádějících slovech) a zároveň zcela bezplatnou.

V praxi běžně užívanou, zároveň finančně nenáročnou formou propagace jsou vizitky - malé kartičky obsahující základní údaje o podnikateli. Jsou všeobecně známé a často využívané podnikateli při přímém styku s lidmi, ať už na jednání nebo při náhodném setkání na ulici. Jejich hlavním účelem je poskytnout kontaktní údaje na podnikatele, aby se v případě zájmu s ním člověk uměl spojit.

Mohou být jednostranné či oboustranné, barevné či černobílé, jednoduché či vizuálně vyšperkované. Je možné si je dát zhotovit, nebo si je vytisknout doma na tiskárně a následně oříznout na řezačce. Hlavní je, aby vypadaly profesionálně, budily dobrý dojem a nabádaly k důvěře.

V současné době by měl mít (téměř) každý podnikatel webovou stránku. Žijeme v době internetu a pokud někdo potřebuje informace, hledá je právě tam. Je to běžná praxe i v podnikání.

Častěji než číslo telefonu, chce člověk vědět adresu firemní webové stránky. Chce si v klidu své kanceláře zjistit informace, o které má zájem, pěkně a bez spěchu popřemýšlet, porovnat a rozhodnout se. Teprve potom zvednout telefon a začít jednat. Z tohoto důvodu by si měl dát soukromník na webové stránce záležet a následně ji uvádět všude tam, kde je to vhodné (na vizitkách, billboardech, v inzerátech, na informačních letácích ke svým výrobkům a pod.).

Účelem webové stránky je reprezentovat a informovat.

Stránka by měla vypadat dobře, profesionálně, vyvolávat pozitivní dojem, měla by být schopna uchopit pozornost potencionálního zákazníka a přesvědčit ho, že právě našel, co hledal. Zároveň by měla poskytovat co nejvíce užitečných informací. Určitě by neměly chybět kontaktní údaje, předmět podnikání, údaje o založení a vývoji firmy, kompletní a dostatečně podrobná nabídka, reference, úspěchy, pokud možno ceny, nezaškodí stránku osvěžit názornými ukázkami a obrázky. Toto všechno musí být na stránce umístěno přehledně, nikoho nebaví se k údajům pracně dopracovávat.

Tvorbou webových stránek se zabývá množství lidí, od studentů až po velké firmy, což se odráží na ceně, ale i míře profesionality. Natrefit na kvalitu i dobrou cenu není až takový problém, stačí se porozhlédnout a poinformovat se, nejlépe na internetu.
Pokud se vám tato možnost nezamlouvá, upřednostňujete jednoduchost a věříte ve vlastní síly, můžete si stránku vytvořit prostřednictvím systému pro vytváření webových stránek. Je třeba si na internetu vyhlédnout společnosti, která tuto službu nabízí a následně si podle návodu, s tím, že si volíte ze předkládaných možností a šablon, vytvoříte vlastní stránku. Musíte však počítat s tím, že budete měsíčně platit poplatek za její provoz.

Venkovní reklama

Když mluvíme o venkovní reklamě, máme především na mysli velkoplošnou reklamu v podobě bannerů, billboardů, bigboardů, megaboardů, nebo různých reklamních tabulí, poutačů, štítů, transparentů a pod. s nimiž se setkáváme venku na ulici, při cestách, na budovách a jinde. Specifickou pozici zde má světelná reklama, která může dotvářet atmosféru města.

Existuje množství druhů, provedení, materiálů, nebo míst, kde je možné si takovou reklamu nechat umístit. Kromě klasických "plakátových" forem pořízených z papíru, je možné použít plátno, plachtovinu, fólii, PVC, plech, případně si reklamu nechat namalovat na budovu, vyfrézovat v podobě nápisu, nebo jí dát formu výlepu skla výkladu, prapory a pod. Stejně míst vhodných na reklamu je mnoho - fasády či střechy budov, okna, výklady, ploty, zábradlí, mantinely, reklamní panely, stojany, konstrukce, lešení, sloupy, rámy, markýzy, slunečníky a jiné.

Na trhu existuje množství firem zabývajících se reklamou. Některé se zaměřují na určitou oblast, jiné nabízejí kompletní servis - od grafického návrhu, přes provedení až po pronájem reklamní plochy.

Cena výroby venkovní reklamy závisí na množství faktorů - od typu reklamy, její velikosti, grafické náročnosti, použitého materiálu a pod. Vzhledem k mimořádné pestrosti nabídky a snahy vyhovět i jednotlivým požadavkům zákazníka, upřednostňují poptávané firmy kalkulaci ceny na míru. Pro představu mohu uvést, že například velkoformátový tisk papírových bannerů nebo billboardů se pohybuje kolem 5 EUR/m2, výrobu banneru včetně materiálu si lze objednat za 16 EUR/m2, fólii na výklad za 28 EUR/m2.

K ceně za výrobu je nutné připočítat částku za pronájem reklamní plochy (samozřejmě pokud nejste šťastným vlastníkem nějakého vhodného místa), která závisí na lokalitě, viditelnosti, hustotě projíždějících aut a chodců, od velikosti, délky pronájmu a také třeba myslet i na cenu montáže . Jako příklad uvedu - pronájem plochy na billboard se pohybuje zhruba od 80 Eur / měsíc, přičemž čím lukrativnější lokalita, tím je cena vyšší a opačně.

Nejvhodnějšími pro umístění některého z forem venkovní reklamy jsou frekventované místa, u kterých procházející se lidé nespěchají, takže mají čas si reklamy všimnout. Například to jsou autobusové zastávky, náměstí s lavičkami, reklamní plochy v blízkosti restaurací s letními terasami, ale i velké billboardy podél silnic, hlavně dálnic, kdy řízení nevyžaduje příliš mnoho pozornosti a řidič se v důsledku jednotvárnosti jízdy, "nudí".

Výhodou venkovní reklamy je, že může oslovit množství lidí a vyvolává dojem, že podnik, který se takto prezentuje, je úspěšný, profesionální a rozhodně ne malý. Nevýhodou je značná finanční náročnost hlavně pokud podnikatel investuje do několika kusů takové reklamy.

Začínající živnostník si na úvod své reklamní kampaně formu venkovní reklamy pravděpodobně nezvolí, ale v případě úspěchu v podnikání bude nad ní určitě uvažovat.

Televizní reklama

Známe ji všichni a většinou na ni nadáváme. Otravuje nás během filmů, zaskočí nás uprostřed nejnapínavější scény, je předchůdcem relací, sponzorem programů, číhá na nás ve viditelných i skrytých formách. Ať chceme, nebo ne, dostává se do našich myslí a více či méně ovlivňuje naše rozhodování při koupi.

Televizní reklama patří mezi nejúčinnější prostředky prezentace a to z několika důvodů:

osloví najednou velké množství lidí

je vnímána zrakem i sluchem zároveň

má největší možnosti emocionálně postihnout lidi

Kvůli jejím nezaměnitelným výhodám a nákladům na vysílání je i mimořádně drahá. Patří mezi finančně nejnáročnější druhy reklamy. Třicet vteřin reklamního spotu v české televizi stojí od pár stovek eur po částky přesahující 5000 Eur. Obdobné je to se sponzoringem. Vše závisí na televizní stanice a času vysílání (nejlevnější jsou obvykle časné ranní a noční vysílání, nejdražší je hlavní vysílací čas od 20 hod.). Během mimořádně exkluzivních programů je cena reklamy ještě mnohem vyšší. A pokud k tomu přičteme fakt, že i výroba reklamy něco stojí, že je nutné ji vysílat opakovaně, aby se dosáhlo žádoucího účinku ... Věru nic pro obyčejného malého živnostníka. Televizní reklamu využívají velké firmy, celostátní až mezinárodně známé.

Televizní reklama patří k nejúčinnějším reklamním formátům. Dá se říci, že většina národa je na televizi více, či méně závislá. Magické oko televizorů se dívá téměř do každé domácnosti a jeho diváci vnímají, ani nevědí jak intenzivně. Právě proto, že tyto reklamy jsou tak účinné, může jejich cena být tak vysoká. Často platí, že kdo je v televizní reklamě, ten prodává.

Světelná reklama

Světelná reklama úzce souvisí s vnější reklamou, ale kromě exteriéru se používá i v interiéru. Světlo je specifickým prvkem, který umožňuje působit reklamě 24 hodin denně.

Světelná reklama se dá realizovat různými způsoby.

Jednoduchou a dost využívanou metodou je osvětlení billboardu (či jiné reklamy) reflektorem nebo jiným světelným zdrojem.

Typickou formou světelné reklamy jsou světelné boxy a různý typy panelů (včetně netradičních tvarů jako rotunda, totem a další), které se otevřou a vloží se do nich vhodný reklamní plakát. Charakteristická je pro ně univerzálnost, jednoduchá manipulace, možnost bezproblémové změny reklamního motivu. Totéž lze říct io LED panelech, nebo logoprojektoroch, které však zobrazují pouze text.

Mezi světelnou reklamu patří i vinylové bannery a světelné kazetové 3D písmo. Používají se k zobrazení loga a umísťují se většinou nad vchod do prodejny či firmy. Jsou vyráběny na zakázku podle požadavků zákazníka bez následné možnosti měnit reklamní motiv.

Po městě lze vidět tzv.. citylighty, které jsou zapuštěny do země a většinou oboustranné. Takový typ reklamního prostoru si musí zájemci pronajmout, co může, v závislosti od lokality, stát až 11 Eur / den.

Mezi největší formy světelné reklamy patří superlighty, které dosahují rozměr viditelné plochy do 12 x 3 metry a je možné je nalézt pouze ve velkých městech. Pronajmout si takovou plochu si dokáží pouze skutečně bohatí vyvolení.

Ceny světelné reklamy závisí na typu, použitého materiálu, velikosti a pod. Světelné boxy jsou levnější, podle velikosti a materiálu stojí nějakých 100 až 500 Eur, reklamní panely dokážou překročit hranici 2000 Eur. Zakázková výroba je po finanční stránce výrazně náročnější a vyžaduje kalkulaci ceny na míru.

Existuje i způsob, jak se obejít bez světel a přitom být viditelný i v noci a tím je použití fosforové barvy (např. na logo či web na billboardu).

Světelnou reklamu využívají hlavně zajeté a finančně úspěšné firmy ochotné vynaložit nemalé peněžní prostředky do reklamy. U malého živnostníka tento typ reklamy většinou nefiguruje v reklamní strategii, ale využití světelné reklamy v malém, např. světelný nápis nad vchodem do prodejny, stojí určitě za zvážení.

Rozhlasová reklama

Velmi rozšířenou formou reklamy je rozhlasová reklama. Oproti televizi má rozhlasové vysílání tu nevýhodu, že ho lidé mohou vnímat pouze sluchem, ale jiné výhody tento "handicap" vyvažují:

rozhlasová reklama je cenově přístupnější

její tvorba jednodušší

rozhlas poslouchají lidé více než sledují televizi

Třicet sekund rozhlasového spotu se pohybuje od několika desítek eur až po částky nepřesahující 900 Eur. Cena závisí na několika faktorech - druhu rozhlasové stanice, velikosti pokrytí, frekvence, času vysílání, nebo jde o reklamní spot nebo sponzoring apod.

K ceně je třeba přičíst náklady na produkci, které však nejsou nijak vysoké. Svou upoutávku v rozhlase je člověk schopen vytvořit si i sám. Nejjednodušší pro výrobu je reklamní sdělení a velkým bonusem je, pokud jej do éteru čte populární moderátor.

Rozhlasová reklama, aby byla úspěšná, se musí mnohokrát opakovat. Doporučuje se alespoň patnáctkrát týdně, nejlépe ve stejném čase, s ohledem na vysílaný program a posluchačskou základnu.

Reklama zařazena do rozhlasového vysílání dokáže oslovit obrovskou masu. Rádio poslouchají lidé často, kdykoliv a kdekoliv. Dělá jim společnost doma, v práci, v autě, tlačí se jim do uší v baru, restauraci, během nakupování v obchodních domech, nebo ve chvílích uvažování nad druhém zmrzliny. Na druhé straně, rozhlasové vysílání často vnímáme jen okrajem mysli, nesoustředíme se na něj, nejedenkrát nám dělá jen zvukovou kulisu.

Pro začínajícího podnikatele zřejmě nebude ani rozhlasová reklama ten nástroj, který si zvolí při rozběhu podnikání na prezentaci. Ale do budoucna nad ním bude určitě uvažovat ...

Reklama v tisku

Tisková reklama je zřejmě ta, po níž začínající podnikatel sáhne jako první. Je to tradiční a velmi rozšířený způsob prezentace, který se vyznačuje:

jde o statický obraz

může poskytovat mnoho informací

čas nehraje roli

je cenově přístupný

 Reklama v periodikách má mnoho podob. Od řádkových inzerátů v rozpětí pár slov, až po barevné a designově vypracovaná panoramata, rozkládací plagátky na tři strany, dokonce s možností vložení vzorku, vkládané reklamy, přebaly a jiné.

Velkou výhodou printové reklamy je možnost podat čtenáři najednou množství informací (v závislosti na velikosti plochy inzerátu), může obsahovat mnohem více textu než například reklamní spot v televizi či rádiu.

Tím, že jde statickou reklamu, smí na ni zájemce hledět několik minut, následně si ji, dejme tomu, i vystřihnout a schovat do peněženky, aby na ni nezapomněl. Na druhé straně nemusí o ni očima ani jen zavadit, případně ji projít během sekundy při přetáčení dopisu.

Cenové rozpětí inzerce v tisku je mimořádně široké, závisí na typu periodika, jeho nákladu, periodicity, čítanosti, popularity, ale i na takových faktorech jako je barva, velikost, počet slov atd.. Nejlevněji vycházejí lokální inzertní noviny. České deníky s velkou čtenářskou základnou okupují nejsvrchnější příčky. Plošné časopisy s měsíční periodicitou lze označit za střed, ale je to velmi individuální.

Stručné řádkové inzeráty v novinách nemusí stát více než 1-2 Eura, ale jsou velmi nevýrazné, zanikají mezi ostatními a tak stejně nevýrazná je i jejich účinnost. Reklamní plakát ve velikosti dvojstrany na lukrativním místě v českých novinách klidně zboří hranici 25 000 Eur, ale každému udeří do očí i mysli. Atypické formy inzerce, například přebaly, stojí ještě mnohonásobně více.

Živnostník, ať už začíná nebo úspěšně podniká nějaký ten rok, si určitě z bohaté nabídky různých typů reklam v tisku vybere. Nepotřebuje kácet nijak vysoko, megalomanské panoramatické reklamy jsou vhodné pro mezinárodně známé společnosti, ale pěkný, zajímavý, plošný inzerát v populárních lokálních novinách má značnou šanci přinést požadovaný efekt, zejména pokud se tam bude objevovat nějaký ten měsíc. Pokud živnostník kromě inzerce v tisku využije i jiné možnosti propagace, jeho šance na úspěch bude o to větší.

Netradiční formy propagace

Mezi atypické formy propagace lze zařadit ty, které nejsou běžně viditelné, s nimiž se lidé často nesetkávají. Znamená to, že se využívají jen ojediněle, ať již z důvodů příliš vysoké ceny, vyhraněné cílové skupiny, zvláštních požadavků na čas, prostor, příležitost, nebo z jiných objektivních příčin.

Novinkou na trhu s reklamou je mobilní reklama (tj. pomocí mobilů).V Česku je tento typ reklamy nováčkem, který si teprve hledá své místo a zákazníky. Oproti tomu v někteří zemích již úspěšně funguje a podnikatelé jsou s tímto způsobem propagace, údajně, velmi spokojeni.

Využití displeje mobilního telefonu na reklamu je velmi lukrativní, protože vlastníků mobilů je neuvěřitelné množství.

Nejjednodušší formou mobilní reklamy je oslovování potenciálních zákazníků pomocí SMS nebo MMS zpráv. Mnohem více se však hovoří o reklamních formátech pro internet na mobilních telefonech. To je však na uskutečnění mnohem náročnější, jde o zkoušku technologické vyspělosti, programování a know-how realizátora.
Reklamy na mobilním internetu se objevují v podobě textové linky, grafických bannerů či jejich kombinacemi. Tuto službu nabízejí velké společnosti působící ve vodách internetu, stačí si dát požadavek do vyhledávače.

Velmi zajímavé a zároveň ojedinělé jsou reklamy umístěny na horkovzdušných balónech, héliových vzducholodích, nebo na transparentu, který táhne letadlo. Setkáváme se s nimi hlavně při velkých akcích pořádaných pro velké množství lidí (např. letecké dny) nebo je významné firmy využívají při příležitosti oslav výročí apod. Ve velkých obchodních centrech je možné vidět strategicky rozmístěné LCD obrazovky, které zobrazují reklamní spoty. Toto vysílání probíhá ve formě smyček, takže každá reklama je vysílána v pravidelných intervalech. Hlavním tahákem, který tuto reklamu dělá atraktivní, je velká návštěvnost těchto center nákupuchtivými lidmi.

Dalším ne zcela tradičním způsobem propagace je aktivní účast na různých akcích jako jsou výstavy, veletrhy, salony, k čemuž je potřeba si pronajmout plochu (stánek), připravit si prezentaci a propagační materiál. Ti náročnější věnují energii i peníze do designu výstavní expozice, která má prezentovat a přitáhnout pozornost.

Pokud někdo chce, může být organizátorem nebo spoluorganizátorem reklamní show, párty, předváděcí akce, přehlídky či vystoupení.

Úsměv na rtech, hlavně dětských, dokáží vykouzlit tzv.. živé terče - lidé nebo zvířata, kteří nosí reklamu na sobě a to na šatech, na rekvizitách, případně i na holém těle. Může jít o reklamní figuríny, maskoty, kostýmy apod.