Kde vzít víc peněz?

Nejlépe placená práce je myšlení. Pokud chcete mít hodně peněz, cesta k nim vede přes Váš mozek. Zamyslete se, jak byste mohli začít vydělávat?

Je nástup do zaměstnání ta správná cesta k penězům? Možná se Vám jeví jako jediná, protože Vás na to celý život ve škole připravovali. Ale není to jediná možnost.

Jeden ze způsobů jak lidé mohou získat peníze, nabízí naše školství již malým dětem v legendách. Je třeba vzít boháče a rozdat po vesnici spravedlivě každému. Zajímavý scénář. Něco jako spravedlivé odcizení. Loupež ve jménu dobra. Vezmi a budeš mít. Avšak posuďme se.

Žijeme v kapitalistické zemi. Toto zřízení umožňuje, abyste svobodně využívali veškeré své schopnosti a znalosti. Můžete podnikat. Můžete se zaměstnat. Pokud nevíte, neuspějete. Takové jsou pravidla hry.

Základní princip je - dej a dostaneš.

Pokud chcete vydělat, nejdříve musíte dát. Něco položte na stůl. Nápad, dobrou službu, prodej výrobku, znalosti. Cokoliv. Pokud máte co dát, je velmi pravděpodobné, že něco i dostanete. Možná peníze, možná jinou službu.

Mnoho lidí se dnes domnívá, že mohou dostat něco za nic. Je to snad ještě přežitek z minulého režimu. Nebo možná jen prostá chamtivost spojená s naivitou. A možná to v nich podporuje reklama. Slovo "zdarma" stále funguje jako spolehlivý marketingový slogan. Napište někde plakát s jediným slovem "zdarma" a vytvoří se řada lidí, připravených kupovat. Neúspěšní lidé jsou naivní. Zapomněli, že je přivábilo slovo zdarma.

Zdarma + zdarma = draho.

Na tomto principu fungují mnohé akce v hypermarketech. Velký nápis "kup 4 a páté dostaneš zdarma". Fantastické. Hlavně si to nepřepočítávejte! Jinak byste zjistili, že akce je často mnohem méně výhodná, než se zdá. Chtěli jste utratit 1 euro. Ale z chamtivosti za vidinou jednoho kusu zdarma koupíte 4 kusy. Zaplatíte 4 eura namísto plánovaného jednoho. Tipněte si, kdo na tom vydělal?

Hypermarkety nabídnou výraznou slevu na jedno zboží a už se k nim ženou lidé ze širokého okolí. No, a když už jsou v obchodě, koupí si ještě pár běžných věcí. I kdyby hypermarket dal to jedno zboží zcela zdarma, vydělá. Zatímco totiž přejdete mezi regály ke zboží, pro které jste přišli, často zapomenete, že jste ho chtěli. Pro hypermarket je nejdůležitější, abyste přišli kupovat k nim, ne ke konkurenci. Takže hypermarkety se starají o to, abyste zboží, které koupit musíte tak, či tak, koupili právě u nich. Ne v místních potravinách, ne v nedalekém nákupním centru, ne od souseda, který Vám stejné zboží nabídne z marketingové sítě. Musíte mít pocit, že díky hypermarketu ušetříte peníze a jak výhodně tam nakoupíte. A pokud ten pocit máte, utratíte mnohem více peněz. Proč přemýšlet, pokud máte dobrý pocit?

Dlouhodobá dražební.

Podobné myšlení funguje i při nakupování na splátky. Něco velmi chci. Nemám peníze. Koupím to na splátky. Je však naivní myslet si, že pokud dnes nemám peníze, později je mít budu. Půjčkou si akorát zvýším finanční zátěž, což mi ještě více zhorší situaci v budoucnosti. Je nebezpečné dnes žít na úkor budoucnosti. A je to mnohem dražší. Půjčka zvýší cenu výrobku často o desítky procent. Je rozumné, aby člověk, který nemá peníze, kupoval zboží na půjčku, které je o desítky procent dražší, než by stál normálně v obchodě?

 

Autor: Martina Dvořáková
 

comments powered by Disqus


Podobné články