Co dělat, když sněhová fréza nestartuje
Zima je tady a s ní také sníh, ať se Vám to líbí nebo ne. Možná jste měli v plánu zkontrolovat sněhovou frézu, ale dosud jste se k tomu nedostali. A teď venku leží 30 cm nového sněhu, fréza nestartuje a Vy nemáte nejmenší chuť odhazovat sníh lopatou.
Zde najdete několik tipů, které Vám mohou pomoci ušetřit spoustu času a možná i cestu do opravny. Projděte si tento přehled a rady vyzkoušejte, dokud problém se startováním nevyřešíte.
S prázdnou nádrží žádný motor nenastartuje.
Zkontrolujte, jestli není palivová nádrž prázdná. Zároveň přitom zkontrolujte také olej. Pokud jste do paliva před uskladněním nepřidali stabilizátor, mohlo navíc palivo ztratit svoji účinnost. V takovém případě musíte palivový systém přes karburátor vyprázdnit. Pak nalijte čerstvý benzín se stabilizátorem. Pokud se staré palivo dostalo do karburátoru, bude potřeba, aby ho odborný technik vyjmul a vyčistil. Že je palivo zkažené, poznáte tak, že v karburátoru vytvořilo povlak podobný laku.
Nezapomněli jste otevřít palivový ventil?
Pokud jste frézu celé měsíce nepoužívali, může postavení palivového ventilu snadno uniknout Vaší pozornosti. Pokud je v pozici „off“ (vypnuto), nastavte ho na „on“ (zapnuto). Je to jednoduché, ale snadno se na to dá zapomenout!
Který spínač slouží k čemu?
Zkontrolovali jste všechny spínače a páčky? Některé frézy mají bezpečnostní klíč, podobně jako je startovací klíč u sekačky na trávu, a červenou páčku. Zkontrolujte, jestli je klíč správně vložený, a jestli je červená páčka v pozici „run“. Pokud by byl některý z těchto bezpečnostních prvků vypnutý, fréza by nemohla nastartovat. V horším případě byste mohli zaplavit motor benzínem, kdybyste se ho snažili za těchto podmínek nastartovat.
Sycení pod tlakem
Když chcete frézu nastartovat a motor je studený, musíte nastavit sytič na „plný“. Pamatujte také na to, že jestli venku mrzne, neměli byste karburátor sytit, jinak byste mohli zaplavit motor.
Klapka motoru
Pokud má Vaše fréza klapku motoru, zkontrolujte, jestli je nastavena do tří čtvrtin rychlosti nebo výš.
Od jiskry k plameni
Pokud jste provedli předchozí kroky a motor stále nestartuje, vyjměte zapalovací svíčku a zkontrolujte ji. Všímejte si dvou věcí:
- jestli je na svíčce palivo, které tam nemá být,
- jestli jsou správně nastavené vzdálenosti elektrod.
Co se týče prvního, pokud je svíčka mokrá, znamená to, že byla zaplavená palivem, což je nežádoucí. Pokud tohle zjistíte, několikrát motor (s vyjmutou zapalovací svíčkou) obraťte. Tím by se mělo odstranit palivo z otvoru pro svíčku, které tam předtím prosáklo. Pak svíčku vyčistěte a vložte zpátky, event. ji vyměňte za novou.
Co se týče druhého, zkontrolujte nástrojem k tomu určeným vzdálenosti elektrod svíčky a v případě nutnosti je upravte. Pak se pokuste motor znovu nastartovat, ale bez použití sytiče. Pokud jste provedli všechny předchozí kroky, avšak fréza stále nestartuje, bude potřeba ji dát do opravny.
Poznámka
Pokud máte pochybnosti ohledně svých schopností provést výše uvedené kroky bez újmy na Vašem zdraví nebo na majetku, nechejte provést servis frézy odborníkem.