Kadeřnice na klientkách nejvíce rozčilují jejich nereálná přání, mastné vlasy a nedochvilnost. Pro ně ale platí pravidlo: náš zákazník, náš pán, takže nakonec se musí smířit se vším, i s tím nepříjemným. Ale co my, ženy sedící v křesle, nechané napospas kadeřnickému nepřetržitému štěbetání? Neustále nám nabízí nějaké produkty, které zřejmě ani nepotřebujeme. Navíc vlasy zkrátí více, než jsme se dohodli, co je vážně vrchol!
Ale přece, vy platíte, a tak si ve vlasovém salonu zařiďte příjemné chvíle. Pokud vám vadí vyprávění, řekněte kadeřnici, kdy má mlčet. Pokud se toho bojíte nebo máte z jakýchkoliv důvodů zábrany, prostě zavřete oči a buďte ticho - to musí pochopit každý.
Pokud jde o nabízení výrobků, je dost nepříjemné hlavně těm ženám, které mají problém odmítnout cokoli obecně. A tak ze salónu odcházejí odlehčené o několik stovek v peněžence a těžší o několik nepotřebných kosmetických přípravků v tašce. Naučte se bez zábran mluvit: Děkuji, ale nechci! Pokud to zvládnete jednou, příště to už bude jednodušší.
Pokud nejste spokojena s délkou vlasů a výsledným účesem, pojistěte se obrázkem. Obrázek nejen vyjádří vaše přání, ale pomůže kadeřnici pochopit váš vkus. Na druhé straně, pokud se vám snaží vysvětlit, že váš typ vlasů se na ten účes nehodí, uposlechněte. Je to odbornice a nemá důvod vás zavádět v tomto směru.
U maséra a kosmetičky bývá nejčastějším problémem nahota. Svlékněte se pouze tehdy, pokud to vyžaduje procedura. Každopádně, u většiny zákaznic platí pravidlo - maximálně po kalhotky, to je konečná stanice.
Masáž je obvykle relaxací tak jsou maséři tišší lidé. Pokud je právě ten váš hrozně upovídaný, požádejte ho, aby vás nechal vychutnat si uvolnění svalů bez zbytečných řečí.
Kosmetičky i maséři si nejvíce stěžují na nedostatečnou hygienu svých klientek. Proto si před vstupem do salonu dopřejte sprchu, navoňte se a vyčistěte zuby. Pokud se chystáte do kosmetického salónu, nenatírejte se před depilaci tělovým mlékem, pak se kloužou chloupky a jejich vytrhávání může být komplikovanější. Chloupky by měly být dlouhé asi 5 milimetrů.
Ať už jste u kadeřníka, maséra či kosmetičky, důvěřujte jim a pokud s něčím nejste spokojena, řekněte to nahlas. Lepší je takový zákazník, který vyjádří kritiku, než ten, který mlčí a už nikdy více nepřijde, a navíc o tom popovídá všem kamarádkám.
Autor: Lenka KostkováJakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího písemného souhlasu našeinfo.cz zakázáno.
Fotografie jsou pouze ilustrativní - zdroj fotografií sxc.hu