Jak probíhá pracovní pohovor?

Ve většině společností se pracovní pohovor skládá z několika částí a někdy i několika kol. Ve velkých firmách se během něj setkáte s několika lidmi s různým zaměřením.

            

V první části a v prvním kole pohovoru se většinou dostanete do kontaktu s personalistou. Jeho úkolem je zjistit vaše osobnostní a psychologické předpoklady pro danou pozici, o kterou se ucházíte. Zde je důležité soustředit se na svou sociální inteligenci a chování. Nejdůležitější věcí je sebejisté, ale hlavně příjemné vystupování.

Během rozhovoru s personalistou mohou být v místnosti přítomni i další lidé, kteří mají za úkol prověřit vaše odborné předpoklady - pokud je pohovor jednokolový, nebo pokud jsme v některém z pozdějších kol je velmi pravděpodobné, že se právě zde setkáme s naším budoucím přímým nadřízeným. V této odborné části pohovoru je třeba se co nejvíce soustředit na kladené odborné otázky a působit jistým a hlavně ne vystrašeným dojmem.

Budoucí nadřízený musí mít pocit, že ve vás získá schopného, zkušeného a výkonného člena týmu.

Také si dobře všímejte lidí, s nimiž byste měli v případě, že uspějete, úzce spolupracovat. Kolektiv je někdy důležitější než typ práce, kterou děláme a právě to jaký člověk je náš budoucí nadřízený nám může pomoci při rozhodování.

Nezanedbatelnou věcí je také pracovní prostředí nabízené firmou - pokud je to možné a vy se nacházíte v pozdějším kole pohovoru nebo je již více méně jisté, že dostanete nabídku na spolupráci měl by vám zaměstnavatel na požádání ukázat vaše budoucí pracoviště.

Autor: Lenka Kostková
 

comments powered by Disqus