Jaké mohou být způsoby propagace pro každého?

Stará známá pravda říká, že nejlepší a nejlevnější reklamou je dobré jméno. Co to znamená?

Především to, že zákazníci jsou s prací podnikatele mimořádně spokojeni. Přičemž měřidlo spokojenosti se opírá nejen o kvalitu, cenu, nebo dodržování termínů, ale bere ohled i na míru ochoty, profesionálního přístupu, příjemného vystupování a pod. Celkový výsledný dojem vytváří dobré jméno v myslích lidí, kteří se se svými pozitivními zkušenostmi dělí s rodinou, přáteli, známými, doporučují podnikatele dál a dělají mu tak tu nejlepší reklamu, jakou by mohl získat - založenou na zkušenosti (ne na ohromující grafice, nebo zavádějících slovech) a zároveň zcela bezplatnou.

V praxi běžně užívanou, zároveň finančně nenáročnou formou propagace jsou vizitky - malé kartičky obsahující základní údaje o podnikateli. Jsou všeobecně známé a často využívané podnikateli při přímém styku s lidmi, ať už na jednání nebo při náhodném setkání na ulici. Jejich hlavním účelem je poskytnout kontaktní údaje na podnikatele, aby se v případě zájmu s ním člověk uměl spojit.

Mohou být jednostranné či oboustranné, barevné či černobílé, jednoduché či vizuálně vyšperkované. Je možné si je dát zhotovit, nebo si je vytisknout doma na tiskárně a následně oříznout na řezačce. Hlavní je, aby vypadaly profesionálně, budily dobrý dojem a nabádaly k důvěře.

V současné době by měl mít (téměř) každý podnikatel webovou stránku. Žijeme v době internetu a pokud někdo potřebuje informace, hledá je právě tam. Je to běžná praxe i v podnikání.

Častěji než číslo telefonu, chce člověk vědět adresu firemní webové stránky. Chce si v klidu své kanceláře zjistit informace, o které má zájem, pěkně a bez spěchu popřemýšlet, porovnat a rozhodnout se. Teprve potom zvednout telefon a začít jednat. Z tohoto důvodu by si měl dát soukromník na webové stránce záležet a následně ji uvádět všude tam, kde je to vhodné (na vizitkách, billboardech, v inzerátech, na informačních letácích ke svým výrobkům a pod.).

Účelem webové stránky je reprezentovat a informovat.

Stránka by měla vypadat dobře, profesionálně, vyvolávat pozitivní dojem, měla by být schopna uchopit pozornost potencionálního zákazníka a přesvědčit ho, že právě našel, co hledal. Zároveň by měla poskytovat co nejvíce užitečných informací. Určitě by neměly chybět kontaktní údaje, předmět podnikání, údaje o založení a vývoji firmy, kompletní a dostatečně podrobná nabídka, reference, úspěchy, pokud možno ceny, nezaškodí stránku osvěžit názornými ukázkami a obrázky. Toto všechno musí být na stránce umístěno přehledně, nikoho nebaví se k údajům pracně dopracovávat.

Tvorbou webových stránek se zabývá množství lidí, od studentů až po velké firmy, což se odráží na ceně, ale i míře profesionality. Natrefit na kvalitu i dobrou cenu není až takový problém, stačí se porozhlédnout a poinformovat se, nejlépe na internetu.
Pokud se vám tato možnost nezamlouvá, upřednostňujete jednoduchost a věříte ve vlastní síly, můžete si stránku vytvořit prostřednictvím systému pro vytváření webových stránek. Je třeba si na internetu vyhlédnout společnosti, která tuto službu nabízí a následně si podle návodu, s tím, že si volíte ze předkládaných možností a šablon, vytvoříte vlastní stránku. Musíte však počítat s tím, že budete měsíčně platit poplatek za její provoz.

 

comments powered by Disqus