Reklama v tisku

Tisková reklama je zřejmě ta, po níž začínající podnikatel sáhne jako první. Je to tradiční a velmi rozšířený způsob prezentace, který se vyznačuje:

jde o statický obraz

může poskytovat mnoho informací

čas nehraje roli

je cenově přístupný

 Reklama v periodikách má mnoho podob. Od řádkových inzerátů v rozpětí pár slov, až po barevné a designově vypracovaná panoramata, rozkládací plagátky na tři strany, dokonce s možností vložení vzorku, vkládané reklamy, přebaly a jiné.

Velkou výhodou printové reklamy je možnost podat čtenáři najednou množství informací (v závislosti na velikosti plochy inzerátu), může obsahovat mnohem více textu než například reklamní spot v televizi či rádiu.

Tím, že jde statickou reklamu, smí na ni zájemce hledět několik minut, následně si ji, dejme tomu, i vystřihnout a schovat do peněženky, aby na ni nezapomněl. Na druhé straně nemusí o ni očima ani jen zavadit, případně ji projít během sekundy při přetáčení dopisu.

Cenové rozpětí inzerce v tisku je mimořádně široké, závisí na typu periodika, jeho nákladu, periodicity, čítanosti, popularity, ale i na takových faktorech jako je barva, velikost, počet slov atd.. Nejlevněji vycházejí lokální inzertní noviny. České deníky s velkou čtenářskou základnou okupují nejsvrchnější příčky. Plošné časopisy s měsíční periodicitou lze označit za střed, ale je to velmi individuální.

Stručné řádkové inzeráty v novinách nemusí stát více než 1-2 Eura, ale jsou velmi nevýrazné, zanikají mezi ostatními a tak stejně nevýrazná je i jejich účinnost. Reklamní plakát ve velikosti dvojstrany na lukrativním místě v českých novinách klidně zboří hranici 25 000 Eur, ale každému udeří do očí i mysli. Atypické formy inzerce, například přebaly, stojí ještě mnohonásobně více.

Živnostník, ať už začíná nebo úspěšně podniká nějaký ten rok, si určitě z bohaté nabídky různých typů reklam v tisku vybere. Nepotřebuje kácet nijak vysoko, megalomanské panoramatické reklamy jsou vhodné pro mezinárodně známé společnosti, ale pěkný, zajímavý, plošný inzerát v populárních lokálních novinách má značnou šanci přinést požadovaný efekt, zejména pokud se tam bude objevovat nějaký ten měsíc. Pokud živnostník kromě inzerce v tisku využije i jiné možnosti propagace, jeho šance na úspěch bude o to větší.

 

comments powered by Disqus


Podobné články


Reklama

Založíte si živnost, oběhnete všechny úřady, seženete si peníze, nakoupíte techniku, materiál, zboží, software ......
více…

Laciná reklama na drahé zbytečnosti

Často máme pocit chudoby proto, že si nemůžeme dovolit věci, jejichž potřebnost nám rafinovaně vtiskává...
více…

Příliš vysoké nároky mohou vést k depresi, úzkosti i sebevraždě

Snažíte se být v práci dokonalí? Určitě je to jedna z vlastností, kterou zaměstnavatelé ocení. Ale pozor na zdraví!...
více…

Čas na osobní život pomáhá i v pracovní kariéře

Duševní zdraví je nedílnou součástí celkové zdravotní kondice. Osvědčenou cestou ke zdraví je i racionální...
více…

Sedm schopností, které by měl mít dobrý vedoucí aneb Já není my!

Na trhu práce je nedostatek kvalitních pracovníků. A to určuje, že již si firmy nevybírají zaměstnance, ale lidé se...
více…

Jaké zkušenosti přinese titul MBA zaměstnancům státní správy?

Veřejná správa je službou veřejnosti. Jako úřednici v územní samosprávě a státní správě na všech úrovních...
více…

Praní prádla při nízkých teplotách ohrožuje zdraví nejen alergiků

Napadlo vás někdy, co všechno obsahují moderní prací prostředky? Namátkou můžeme jmenovat nikl, parfémy, barviva a...
více…

Jste workoholik? Záporná odpověď nestačí, udělejte si malý test!

Jste workoholik? Pak jste vystaveni většímu riziku psychiatrických poruch, úzkosti či deprese. Varují přes tím...
více…

Jak se stát snadno neoblíbeným kolegou v práci?

Být oblíbeným kolegou je jistě přání většiny zaměstnanců. A je to běh na dlouhou trať. My se ale dnes budeme...
více…

Deset rad pro budoucí úspěšné podnikatele

Samostatně podnikat je činorodá, pružná, ale také zejména hodně náročná cesta, jak se stát vlastním šéfem a...
více…