Reklama v tisku

Tisková reklama je zřejmě ta, po níž začínající podnikatel sáhne jako první. Je to tradiční a velmi rozšířený způsob prezentace, který se vyznačuje:

jde o statický obraz

může poskytovat mnoho informací

čas nehraje roli

je cenově přístupný

 Reklama v periodikách má mnoho podob. Od řádkových inzerátů v rozpětí pár slov, až po barevné a designově vypracovaná panoramata, rozkládací plagátky na tři strany, dokonce s možností vložení vzorku, vkládané reklamy, přebaly a jiné.

Velkou výhodou printové reklamy je možnost podat čtenáři najednou množství informací (v závislosti na velikosti plochy inzerátu), může obsahovat mnohem více textu než například reklamní spot v televizi či rádiu.

Tím, že jde statickou reklamu, smí na ni zájemce hledět několik minut, následně si ji, dejme tomu, i vystřihnout a schovat do peněženky, aby na ni nezapomněl. Na druhé straně nemusí o ni očima ani jen zavadit, případně ji projít během sekundy při přetáčení dopisu.

Cenové rozpětí inzerce v tisku je mimořádně široké, závisí na typu periodika, jeho nákladu, periodicity, čítanosti, popularity, ale i na takových faktorech jako je barva, velikost, počet slov atd.. Nejlevněji vycházejí lokální inzertní noviny. České deníky s velkou čtenářskou základnou okupují nejsvrchnější příčky. Plošné časopisy s měsíční periodicitou lze označit za střed, ale je to velmi individuální.

Stručné řádkové inzeráty v novinách nemusí stát více než 1-2 Eura, ale jsou velmi nevýrazné, zanikají mezi ostatními a tak stejně nevýrazná je i jejich účinnost. Reklamní plakát ve velikosti dvojstrany na lukrativním místě v českých novinách klidně zboří hranici 25 000 Eur, ale každému udeří do očí i mysli. Atypické formy inzerce, například přebaly, stojí ještě mnohonásobně více.

Živnostník, ať už začíná nebo úspěšně podniká nějaký ten rok, si určitě z bohaté nabídky různých typů reklam v tisku vybere. Nepotřebuje kácet nijak vysoko, megalomanské panoramatické reklamy jsou vhodné pro mezinárodně známé společnosti, ale pěkný, zajímavý, plošný inzerát v populárních lokálních novinách má značnou šanci přinést požadovaný efekt, zejména pokud se tam bude objevovat nějaký ten měsíc. Pokud živnostník kromě inzerce v tisku využije i jiné možnosti propagace, jeho šance na úspěch bude o to větší.

 

comments powered by Disqus


Podobné články


Mobilní reklama

Jedná se především o reklamu umístěnou na automobilech a dopravních prostředcích. Stejně jako jiné reklamy nabízí...
více…

Reklama

Založíte si živnost, oběhnete všechny úřady, seženete si peníze, nakoupíte techniku, materiál, zboží, software ......
více…

Laciná reklama na drahé zbytečnosti

Často máme pocit chudoby proto, že si nemůžeme dovolit věci, jejichž potřebnost nám rafinovaně vtiskává...
více…

Brzdy, blokanty a kladky

Brzdy, blokanty a nejrůznější kladky hojně využívají nejen horolezci, ale také speleologové, arboristé (stromolezci)...
více…

Smyčky - sešité, expresní a pomocné šňůry

Sešité, expresky nebo metráž? Řeč bude o smyčkách neboli smycích, které patří mezi nezbytnosti každého horolezce....
více…

Jaký notebook se hodí pro vaše účely?

Vybíráte nový notebook, ale v záplavě modelů od jednotlivých výrobců se nevyznáte? Vycházejte z toho, pro jaké...
více…

Podle čeho vybírat pracovní oděvy?

Pracovní oděvy jsou důležitou součástí některých povolání. Měly by být dostatečně pohodlné, aby neomezovaly...
více…

Limitovaná série – summer/léto 2017

Vůně léta může vyvolat příjemné vzpomínky a dokonale osvěžit bytový i komerční prostor. Na to vsadil i přední...
více…

AROMA DIFUZÉR CARPEX MICRO ( S VŮNÍ )

Aroma difuzéry patří mezi nejmodernější produkty, které jsou na trhu s interiérovými osvěžovači vzduchu. Své...
více…

Vyměnitelná vůně OURFRESH – Cotton Blossom

Používání osvěžovače vzduchu se již stalo téměř samozřejmostí v našich domácnostech a komerčních prostorech....
více…