Rozhlasová reklama

Velmi rozšířenou formou reklamy je rozhlasová reklama. Oproti televizi má rozhlasové vysílání tu nevýhodu, že ho lidé mohou vnímat pouze sluchem, ale jiné výhody tento "handicap" vyvažují:

rozhlasová reklama je cenově přístupnější

její tvorba jednodušší

rozhlas poslouchají lidé více než sledují televizi

Třicet sekund rozhlasového spotu se pohybuje od několika desítek eur až po částky nepřesahující 900 Eur. Cena závisí na několika faktorech - druhu rozhlasové stanice, velikosti pokrytí, frekvence, času vysílání, nebo jde o reklamní spot nebo sponzoring apod.

K ceně je třeba přičíst náklady na produkci, které však nejsou nijak vysoké. Svou upoutávku v rozhlase je člověk schopen vytvořit si i sám. Nejjednodušší pro výrobu je reklamní sdělení a velkým bonusem je, pokud jej do éteru čte populární moderátor.

Rozhlasová reklama, aby byla úspěšná, se musí mnohokrát opakovat. Doporučuje se alespoň patnáctkrát týdně, nejlépe ve stejném čase, s ohledem na vysílaný program a posluchačskou základnu.

Reklama zařazena do rozhlasového vysílání dokáže oslovit obrovskou masu. Rádio poslouchají lidé často, kdykoliv a kdekoliv. Dělá jim společnost doma, v práci, v autě, tlačí se jim do uší v baru, restauraci, během nakupování v obchodních domech, nebo ve chvílích uvažování nad druhém zmrzliny. Na druhé straně, rozhlasové vysílání často vnímáme jen okrajem mysli, nesoustředíme se na něj, nejedenkrát nám dělá jen zvukovou kulisu.

Pro začínajícího podnikatele zřejmě nebude ani rozhlasová reklama ten nástroj, který si zvolí při rozběhu podnikání na prezentaci. Ale do budoucna nad ním bude určitě uvažovat ...

 

comments powered by Disqus


Podobné články


Reklama

Založíte si živnost, oběhnete všechny úřady, seženete si peníze, nakoupíte techniku, materiál, zboží, software ......
více…

Laciná reklama na drahé zbytečnosti

Často máme pocit chudoby proto, že si nemůžeme dovolit věci, jejichž potřebnost nám rafinovaně vtiskává...
více…

Čas na osobní život pomáhá i v pracovní kariéře

Duševní zdraví je nedílnou součástí celkové zdravotní kondice. Osvědčenou cestou ke zdraví je i racionální...
více…

Sedm schopností, které by měl mít dobrý vedoucí aneb Já není my!

Na trhu práce je nedostatek kvalitních pracovníků. A to určuje, že již si firmy nevybírají zaměstnance, ale lidé se...
více…

Jaké zkušenosti přinese titul MBA zaměstnancům státní správy?

Veřejná správa je službou veřejnosti. Jako úřednici v územní samosprávě a státní správě na všech úrovních...
více…

Praní prádla při nízkých teplotách ohrožuje zdraví nejen alergiků

Napadlo vás někdy, co všechno obsahují moderní prací prostředky? Namátkou můžeme jmenovat nikl, parfémy, barviva a...
více…

Jste workoholik? Záporná odpověď nestačí, udělejte si malý test!

Jste workoholik? Pak jste vystaveni většímu riziku psychiatrických poruch, úzkosti či deprese. Varují přes tím...
více…

Jak se stát snadno neoblíbeným kolegou v práci?

Být oblíbeným kolegou je jistě přání většiny zaměstnanců. A je to běh na dlouhou trať. My se ale dnes budeme...
více…

Deset rad pro budoucí úspěšné podnikatele

Samostatně podnikat je činorodá, pružná, ale také zejména hodně náročná cesta, jak se stát vlastním šéfem a...
více…

Nezaměstnanost může potkat každého z nás, důležitá je podpora rodiny

Ztráta zaměstnání může potkat každého z nás. Ale ne každého dokáže tato skutečnost zlomit. Najít vhodnou...
více…