Jak zefektivnit telefonování a tím ušetřit čas?

Pokud se podíváte na možnosti současného telefonování, tak by se vám z toho klidně mohla zatočit hlava. Operátoři ve snaze vyjít vstříc svým klientům se předbíhají v tom, kdo jim nabídne zajímavější paušál. Když tak nad tím uvažuji a vezmu v úvahu ono známé "s jídlem roste chuť", tak se dá předpokládat, že chuť některých lidí po nekonečných hovorech nebude asi nikdy uspokojena. Jak to již chodí, lidské potřeby jsou ze své podstaty nenaplnitelné. Což je však k našemu tématu relevantní, je fakt, že dlouhé telefonické hovory jsou časově náročné, a proto je můžeme klidně zařadit do kategorie požírače času.

Opravdu je nutné, abychom telefonovali hodinu, dvě? Opravdu se nedá to, o čem se bavíme přes telefon, vyřídit osobně? Kromě toho, že ztrácíme čas, se současně obíráme o možnost strávit s lidmi, kterým voláme, chvíle, které stojí sice též nějaký čas, ale zase mají nemalý dopad na to, jak budou vypadat naše vztahy. Platí, že pokud vztahům nevěnujeme čas a pozornost, tak mají tendenci zanikat, a jejich kvalita se ztrácí. A to je škoda, protože nakonec vztahy, dobré vztahy jsou jednou z věcí, které nám dávají energii a chuť do života.

Dobře, vezměme v úvahu skutečnost, že někdy jsou dlouhé telefonáty smysluplné. Kdy by to tak mohlo být?
Pracujeme způsobem home office, potřebujeme být proto v kontaktu s kolegy nebo s klienty, abychom mohli projednat věci, které jsou pro naši práci důležité. V takovém případě se ale náš telefonát striktně omezuje na fakta a údaje, případně na sdílení myšlenek, které jsou důležité. Ještě lepší než prosté telefonování, a to je také známo, jsou videokonference, které kromě hlasu, který slyšíme, využívají i to, že se navzájem vidíme. A jelikož se 55% informací odevzdává přes neverbální komunikaci, tak je o to důležitější, abychom našeho partnera a kolegy i viděli.
Naši blízcí jsou velmi daleko a není možné se s nimi setkat. Tento typ telefonátu patří do opačné skupiny než ten první, protože pracuje s úplně jiným typem vztahu a také i informace, které si předáváme, asi budou přece jen o něčem jiném. Více osobní, možná až intimní.
Jiné? Jaké jiné telefonáty mohou být smysluplné, když mluvíme o délce?

 

Ale pokud náš telefonát nepatří ani do jedné z výše uvedených kategorií, tak je vysoká pravděpodobnost, že se bude jednat o mrhání časem. Pokud chceme, aby naše telefonáty byly opravdu úsporné, je potřebné si uvědomit několik věcí:

Mám jasno v tom, co je předmětem mého telefonátu?
Vím, jaký je cíl?
Mám u sebe všechny potřebné informace, o kterých asi budu mluvit?
Vím, kde je hranice, za kterou již je nutné osobní setkání?

Těchto několik bodů by mohlo pomoci nastavit si základní setting, abychom omezili časové ztráty při telefonování. On tady vlastně vzniká takový zajímavý paradox. Telefon je pro mnohé pracovním nástrojem, který slouží především k tomu, aby nám čas šetřil, ale asi všichni víme, o jaký typ telefonování se jedná. To telefonování je mrhání časem, které nemá žádný cíl, nikam nesměřuje, neobsahuje žádné důležité nebo zajímavé informace.

 

No a nakonec je dobré si dát dvě a dvě dohromady a udělat si analýzu toho, zda opravdu je pro mě telefonování důležitým "žroutem" času. Pokud ne, tak je vše v pořádku.
 

 

comments powered by Disqus


Doporučené kontakty

Magnet na Finance

http://www.magnetnafinance.cz/ magnetfinancegmail.com tel.:+420 777 618 844, +420 608 710 164, +420 777 678 008

Projekt Magnet na Finance vznikl roku 2008. Naším cílem je přinést Vám kvalitní finanční produkty, které zhodnotí Vaše finance a vyřeší Vaše finanční komplikace. finanční poradenství, hypoteky, pojištění, řešení pohledávek,

více...

Podobné články


Loterie

Pokoušíte občas štěstí? Mnoho lidí naletěli loterii. Je to častý úkaz pravděpodobně po celém světě. Ukázalo...
více…

Kreditky,bankovní karty a účty

Možná i vám přišla poštou kreditní karta s kulatou sumičkou, kterou můžete utratit kdy chcete a na co chcete a...
více…

Dáváte almužnu

Nevím jak je to v menších městech, ale v Praze je to tak, že pokud přejdu po centru jedním směrem osloví mě alespoň...
více…

Otázka zvyšování platu

Otázka zvyšování platu je na jedné straně samozřejmostí, ale na straně druhé jde o poměrně citlivou otázku. I...
více…

Víte kolik utrácíte?

Jedním z hlavních témat současnosti, která se vynořila v důsledku hospodářské krize je téma šetření. Ztráta...
více…

Pozor na dluhy

Momentálně je velmi nepříjemný trend života na dluh. Ekonomická krize nám ukazuje, že toto není správná cesta pro...
více…

Peníze kazí lidi?

Možná jste již slyšeli ten názor, že peníze kazí lidi peníze jsou špatné člověk, který má hodně peněz je...
více…

Jak si zvýšit plat?

Mnoho lidí chce dosáhnout zvýšení platu. Mnoho firem (zejména v minulosti) má platové tabulky, podle nichž se...
více…

Jak zažádat o zvýšení platu?

Žádost o zvýšení platu byste měli zaměstnavateli předkládat formálně ve vhodném čase. Ideální je sjednat si...
více…

Dobré jméno firmy se získává roky

Nejlepší reklamou pro každého podnikatele je dobré jméno. Získat ho však trvá velmi dlouho, většinou celé...
více…