Pracovní vztahy, povinnosti a pracovní doba

Jsou nadřízení, kteří mají se svými podřízenými kamarádský vztah. Ale to je někdy docela zrádné a záludné, protože někteří podřízení si přestanou uvědomovat s kým jednají. Proto není dobré zapomínat, že šéf je vždy šéf, i když zrovna “nešéfuje”. Pokud si toto uvědomíte a budete si udržovat určitou hranici, bude se vám snadněji pracovat a nebudete se muset bát následků svého, někdy neuváženého, jednání “přes čáru”.

Pracovní náplň

Konkrétně nakládání s vaším časem. Jsou na prvním místě pro vás pracovní úkoly, nebo se nejprve zabýváte jinými věcmi? Předáváte důležité věci v určeném čase, nebo s předáním máte zpoždění? To vše váš šéf denně registruje.

Slovník

Právě slovníkem, který používáte, se v pracovním prostředí nejvíce prezentujete. Nejde o první dojem, ale o dlouhodobé chování. Nadávky, urážky, či osočování jsou věci, které do žádné práce nepatří!

Kolegialita

V práci strávíte téměř polovinu dne, a proto je důležité, abyste do pracovního kolektivu zapadli. Nemusíte vytvářet kamarádství na celý život, stačí když budete přátelští a nekonfliktní kolegové či kolegyně. Občas se ukažte na společenských akcích, pomozte, nepomlouvejte a buďte v pohodě.

Pracovní technologie

Využíváte váš pracovní telefon, a notebook na práci, či na kontrolování soukromého života? Alespoň v práci se snažte eliminovat vaše osobní vyřizování.

Outfit

Mnoho firem si zakládá na přísném dress code, který byste měli dodržovat. Pokud ve vaší práci oblek nepotřebujete, dejte si pozor, aby zvolený outfit nepůsobil vulgárně, či nedbale.

Příchod a odchod

Jsme jen lidé a zpoždění se může přihodit občas každému. Problém nastává až tehdy, pokud pravidelně máte zpoždění a následně opouštíte práci mezi prvními.

Autor: Lenka Kostková
 

comments powered by Disqus


Podobné články