3 tipy, jak si ulehčit komunikaci s advokátem a vyhnout se stresu

Komunikace je základ – ať už řešíte každodenní starosti, nebo závažnější problém. Při spolupráci s advokátní kanceláří to platí dvojnásob. Kromě toho je dobré držet se pár dalších jednoduchých pravidel. Celý proces pak bude méně stresující.

Připravte se předem

Pomoc advokáta oceníte v různých životních situacích. Nemusí jít hned o řešení sporů. Služby můžete využít i při sepisování smluv nebo nákupu nemovitosti. V každém případě je dobré se předem připravit. Ujasněte si, co přesně chcete řešit. Připravte si potřebné dokumenty i otázky, které vás zajímají. Nebojte se na rovinu říct všechny informace, celkový kontext je důležitý pro efektivní pomoc. A pokud něčemu nerozumíte – ptejte se. Dobrý právník vám vše jednoduše vysvětlí.

Pravidelná a věcná komunikace

Kvalitní advokátní kancelář vás celým procesem provede. To ale neznamená, že musíte jen pasivně čekat. Naopak je dobré aktivně se informovat o stavu případu. Nebojte se ptát na další kroky, termíny a možné komplikace. Zapisujte si důležité informace z konzultací, abyste stále měli přehled. Pokud něco nepochopíte, nebojte se zeptat znovu nebo si to nechat vysvětlit podrobněji.

Vyjasněte si podmínky

Jednou z věcí, která vás v rámci advokátních služeb bude jistě zajímat, je cena. Ta by neměla být jediným rozhodujícím faktorem. Rozhodně je ale důležité. Proto je dobré již v začátku cenu konzultovat. Jak je stanovena, co všechno zahrnuje a jaké další výdaje vás mohou čekat. Je lepší domluvit se předem, než být pak překvapen. Respektujte čas advokáta i vás – připravte si otázky předem, komunikujte věcně a stručně, aby vše mohlo probíhat hladce.

Advokátní kancelář nemusí být strašákem, právě naopak. Odborníci jsou připraveni vám pomoci v náročných situacích, nemusíte na to zůstávat sami.

Zdroj obrázku: Crystal / stock.adobe.com

Autor: Martina Dvořáková
 

comments powered by Disqus


Podobné články