Náboženské festivaly Taiwan
Náboženských festivalů mají v Taiwanu mnoho a většina z nich se řídí čínským lunárním kalendářem.
Dajia Mazu
Bohyně moře, která je v provincii Fujian v Taiwanu uctívána zhruba od 17. století. Dnes je na ostrově zhruba 870 chrámu, které jsou této bohyni zasvěceny. Festival Mazo spadá do třetího měsíce čínského lunárního kalendáře. V této době se po celém ostrově pálí kadidla a pořádají se různé průvody s představením. Jedna z největších oslav se uskuteční v Zhenlan chrámu Dajia v Taichung City, kde je oslava největší a má také nejdelší historii.
V době, kdy je festival k uctění bohyně moře uvidíte různá divadelních představení, vyšívané prapory, průvody, dračí a lví tance a mnoho dalších akcí. Osmidenní průvod prochází Changhua a Yunlin krajem, a končí u chrámu Fengtian v Xingang, Ťia kraj. Místní lidé v Ťia kraji připraví také jídlo – maso, zeleninu a ovoce, které nabízejí poutníkům. Mnoho taiwanských lidí projde s průvodem celou cestu. Na trase kde prochází průvod, uvidíte mnoho místních lidí, kteří pořádají oslavy pro své přátelé, příbuzné a vracející se poutníky.
Neimen Songijang Bitva Array
Jsou to vlastně oslavy bojového umění, a jsou známy zhruba tři verze jejího vzniku. První verze je, že někteří místní lidé říkají, že Song Jiang, vyvinul tento typ bojového umění se zaměřením na důraz pro individuální boj. Dále místní lidé říkají, že bitevní pole Array je stvořeno z třiceti šesti hvězdných bohů Tiangang. Další verze říká, že je bitevní pole taková pobočka školy Shaolinu. Třetí verze říká, že Songjiang Array na Tchaj-wanu byl typ tréninku, který používal Zheng Cheng-gong (Koxinga), když připravoval své vojáky k obraně pobřežní oblasti Tchaj-wanu během pozdní dynastie Ming.
Spalování morového boha
Tento lidový rituál vykonávali rybáři v jihozápadním Taiwanu. Původní účel tohoto rituálu bylo, aby byl Morový bůh poslán až k moři a nemoci a mor odplují spolu s ním. V dnešní době je rituál pořádán za účelem dosažení míru a štěstí. V Donggang, Pingtung County se festival koná jednou za tři roky, a to kolem devátého měsíce čínského lunárního kalendáře, v Donglong chrámu. Tato oslava trvá osm dní a sedm nocí a vyvrcholením je pálení lodi morového boha. Jak je loď spálena, tak se všichni místní lidé, kteří se této oslavy účastní, modlí za mír.